Naskytla se mi příležitost otestovat a zároveň se tak trochu podílet na doladění nového závodního samokřídla z dílny Hacker Model RAZOR FPV 900. Jedná se o křídlo s rozpětím 905 mm vyrobené z EPP vyztužené skelnými tyčkami doplněné o laserem vypálené části z překližky a plastu. Navíc pro nadšence do digitálního přenosu videa je DJI FPV READY 😉 

Specifikace:

Rozpětí: 905 mm

Letová hmotnost: 500-600 g

Letová rychlost: až 120 km/h

Obsah balení

Po otevření krabice na vás vypadnou dva základní výřezy samotných křídel v barvě, kterou jste si vybrali (vyrábí se v celkem 6 barvách vč. bezbarvé verze). Já osobně zvolil CHLAPÁCKOU růžovou, takže je jak na nebi tak v trávě nepřehlédnutelné. Dále skelné tyčky, návod, šablony s číslicemi a 2 sáčky s drobným stavebním materiálem. 

První pohled

Již na první pohled mě oslovilo precizní zpracování jednotlivých dílů a způsob, jakým je křídlo konstruováno. Množství prostoru pro elektroniku i pro ty, kteří si křídlo chtějí postavit částečně autonomní s řídicí jednotkou, GPS a DJI FPV. Oceňuji tuhý nárazník na přední čísti křídla se kterým se nebudete muset bát i většího nárazu při nepovedeném průletu bránou. Další plus vidím v možnosti výběru použitých rozměrů FPV kamer ve velikosti standard a micro (DJI). Plastový výlisek kabiny sice nemá kdovíjak zajímavý tvar, na druhou stranu je maximálně praktický a chrání veškerý obsah středové části křídla jako je kamera, přijímač, video vysílač nebo řídicí jednotku. Kompletní neosazené křídlo váží cca 300 g což ve výsledku znamená letovou hmotnost okolo 550 g. Při ploše křídla se jedná o naprosto perfektní výsledek. 

Obsah stavebnice s elektronikou

Výřezy křídel

Středová část + stabilizátory

23 stánkový návod + šablony závodních čísel

Osazení křídla

Křídlo jsem postavil tak, jak je doporučeno a splňovalo podmínky pro případný start na závodech. Sáhl jsem po ověřené klasice v podání motoru MForce 2826CA-15 a regulátoru MC22, které lze koupit ve výhodném combu.

Dále jsou potřeba dvě serva, na kterých nešetřete. Vyplatí se koupit dvě pořádná serva s kovovými převody a mít jistotu, že budou fungovat za jakýchkoliv okolností, než ušetřit sto korun a měnit serva jako na běžícím pásu. V mém případě je křídlo osazeno 10 g servy MForce 1109 Metal.

Pohonnou jednotku můžete napájet 3-4 S bateriemi pouhou změnou vrtule. Jelikož jsem se rozhodl pro napájení 3 S bateriemi (splňují pravidla závodů), padla volba na APC 8×6.

Je na vás, zda-li si křídlo postavíte ala BASIC nebo jej povýšíte o řídicí jednotku s barometrem a GPS. Jelikož už mám na Long Range létání naloženou TBS Caipirinha II, rozhodl jsem se v případě Razora pro LOW-COST verzi pouze s přijímačem bez řidící jednotky. Přeci jen u Razora hrozí kolize v překážkách více než při výletování krajinou ve 200 m.

Video zajišťuje FPV kamera Foxeer Falkor v micro rozměru napojená na video vysílač TBS Unify PRO 5G8 HV – Race s výkonem 25/200 mW a anténou Foxeer Lollipop. Kameru můžete zvolit  jakoukoliv (standard nebo micro rozměr), Falkor se mi pouze zrovna nevyužitý válel doma. Výhodou Falkora (a nejen jeho) je zabudované OSD ke kontrole napětí baterie.

Doporučené baterie Li-Pol 3S 1500-2200 mAh jsem nahradil doma vyrobeným packem Li-lon 3S 3000 mAh (18650) s vyššími C. Jak vytvořit takový pack najdete zde.

Protože létám s rádiem FrSky Horus, je křídlo osazeno obyčejným 4CH PWM přijímačem FrSky X4R-SB. 

 

Již brzy pokračování článku FPV křídlo RAZOR – stavba

TIP: Přidejte se do FB skupiny FPV Wings CZ/SK

Kde křídlo RAZOR FPV 900 seženete?

zde

Autor: Daniel Sychra