HellGate Furia Highpowa motory
Dostala se mi do rukou novinka od HellGate v podobě motorů s označením Furia o rozměru 2207 a to hned ve dvou variantách s 2700 KV pro 4S a 1850 KV pro 6S.
Firma HellGate se netají tím, že motory vznikly ve spolupráci s renomovaným výrobcem BrotherHobby a nebyli by to kluci z HellGate kdyby si nevybrali jako základ vlajkovou loď BrotherHobby R6. Hned na první pohled je vidět zásadní designový rozdíl. Motor R6 se trochu vymykají svým nadčasovým chameleoním vzhledem místo toho Furia jsou spíše decentní a elegantní z některých úhlů vypadající jako kola vozů BMW.
Specifikace:
KV: 1850KV/2700KV
Stator: 0.15mm křemíková ocel
Konfigurace: 12N14P|
Uchycení vrtule: M5
Hřídel: Dutá z titanové slitiny
Počet článků: 4-6S
Úchyt: M3(16x19mm)
Ložiska: Japonské EZO 9x4x4
Rotor: N52H arc magnet s ochranou “anti-slip-lib”
Váha: 32g včetně 16cm přívodních kabelů
Přávodní kabely: 20#,16cm dlouhé
Zvonek: AI 7075
Vylepšení
Jak jsem již psal výše, motory vycházejí z motorů BH R6 vylepšené o japonská ložiska EZO 9x4x4 a o anti-slip-lib cože je v funkce zabraňující vysunutí magnerů.
Vhodné vrtule
Ihned poté, co motory dorazily jsme je namontovali do freestylové koptéry s vyšší váhou. První let proběhl s vrtulemi HQprop 5x5x3 což už jsme při nasazování čekali, že bude trohu moc i na CNHL 4S 1500 mAh 120C. Hned při druhém punchy padlo napětí ke 3.5V na článek a došlo k výměně za HQprop 5×4.3×3 což se po dalších různých testování ukázalo jako nejlepší kompromis mezi tahem a spotřebou.
Poznatky z letu
4S verzi Furií bych primárně doporučil spíše na race stroje z důvodu projevu 2700 KV, které jsou z mého pohledu poměrně výbušné na přesné létání s těžší freestyle koptérou. Nicméně pokud jste zvyklí létat vysoká KV na freestyle koptéře, oceníte skvělé zpracování a jedinečnost tohoto kusu. Verzi 2700 KV si vybral na letošní závodní sezónu Petr Cmíral – pilot 4copters Drone Racing Teamu jako primární pohonnou jednotku svých závodních strojů 4copters.
Autor: Daniel Sychra