Poslední rok se mluví o novém trendu napájení a přechodu z 4S na 6S. Málokdo ale létá kompromis a vyzkouší baterie 5S. Hlavní výhoda 6S tkví ve znatelně nižších proudech, které při maximálce protékají hardwarem a tím dochází k menšímu opotřebovávání součástek a případným kolizím.

Přejít z 4S na 6S je často finančně náročné a mnoho lidí si při představě změny motorů s nižšími KV, někdy i ESC a samotných baterií tuto přestavbu rozmyslí. Máte-li ale motory s cca 2200-2500 KV, 5ti palcový stroj a regulátory podporující 5/6S, rozhodně je upgrade v podání 5S finančně i časově méně náročný .Rozdíl tahu a projev koptéry je ale diametrálně odlišný.

Výhody

+ Znatelný nárůst výkonu

+ Bez nutnosti změny motorů

Nevýhody

– Výrazný nárůst proudu

Vzorový výpočet nejčastěji používaných kombinací motorů a baterií

Motor 1 – 2400 KV s baterií 4S40.320 ot. (váha baterie cca 1500 mAh – 200 g)

Motor 2 – 2400 KV s baterií 5S44.400 ot. (váha baterie cca 1500 mAh – 220 g)

Motor 3 – 1750 KV s baterií 6S38.850 ot. (váha baterie cca 1000 mAh – 160 g)

První pokusy probíhaly s home-made bateriemi poskládaných z mrtvých 4S packů z loňské sezóny na 650 g freestyle 5ti palcové koptéře s motory T-Motor F80 PRO 2500 KV naložené v plné polní s GoPro Session. Se 4S baterií je průběh plynu krásně lineární ale maximální výkon připomíná spíše tah 3S. Po připojení 5S beterie se výrazně změní maximální tah a konečně jsem měl pocit, že výměna motorů F40 za F80 měla smysl. Máte-li setup odpovídající výše uvedeným podmínkám a pocit, že by se trocha výkonu hodila, rozhodně 5S vyzkoušejte. Stojí to za to 😉

Doporučené 5S baterie:

Dinogy

Autor: Daniel Sychra